Numer telefonu

sekretariat@tlbrynek.edu.pl

Sekretariat

Pon-Pt: 07.00-15.00

W dniach 31 stycznia do 2 lutego uczestniczyliśmy w warsztatach Wilczej Nocy , organizowanej przez Białowieski Park Narodowy, które były poświęcone tematyce występowaniu,  liczebności i kondycji wilka na terenie Białowieskiego Parku Narodowego i w całej Polsce. 31 stycznia po lekcjach wyjechaliśmy do Białowieży na nocleg w internacie technikum leśnego w Białowieży.

Po przebudzeniu i wspólnym śniadaniu odwiedziliśmy zagrodę pokazową żubrów Białowieskiego Parku Narodowego,  gdzie na żywo obserwowaliśmy duże drapieżniki: wilka i rysia, oraz stado pokazowe żubrów i kaników polskich . Ciekawostką przyrodniczą było spotkanie żubroni, krzyżówki żubrów z krową. Następnie udaliśmy się do budynku zagrody pokazowej i podziwialiśmy wystawę prac żeźbiarskich białowieskiego artysty. Zwiedziliśmy także izbę edukacyjną zagrody, gdzie można było zobaczyć szkielet żubra i poznać historię hodowli tego gatunku w Polsce.

Po zakończeniu  wystawy wyruszyliśmy na wilczy szlak w północnej części parku, celem spotkania wilka. Na trasie szlaku było sporo śladów i tropów wilka, jednak poza tym z zagrody, nie widzieliśmy wilka.

Drugiego dnia wycieczki zwiedziliśmy Technikum Leśne w Białowieży, po ktorej przewodnikiem był kierownik ksztalcenia przktycznego a nastepnie uczestniczyliśmy w ramach „Wilczej Nocy 2020” w wykładzie procesora Krzysztofa Shmidta z Państwowej Akademii Nauk o sytuacji populacji wilka w Polsce. Po prelekcji, wraz z pracownikami parku byliśmy w rezerwacie ścisłym Białowieskiego Parku Narodowego, gdzie obserwowaliśmy najstarszą część Parku. Moc wrażeń i atrakcji na długo zostanie z nami po powrocie do murów naszej szkoły.